مرتب‌سازی و جمع‌آوری: تمام کیسه‌های پلاستیکی قدیمی را که در خانه دارید، از جمله کیسه‌های مواد غذایی، کیسه‌های تولید و سایر انواع کیسه‌های پلاستیکی را جمع‌آوری کنید. آنها را بر اساس نوع و شرایط مرتب کنید.

  1. با مقامات محلی بررسی کنید: قبل از شروع بازیافت، با مقامات مدیریت زباله محلی خود مشورت کنید تا ببینید آیا کیسه های پلاستیکی را برای بازیافت می پذیرند یا خیر. برخی از جوامع برنامه های ویژه ای برای جمع آوری کیسه های پلاستیکی دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اصلا آنها را نپذیرند.
  2. حذف آلاینده ها: هرگونه آلودگی مانند باقیمانده مواد غذایی، کثیفی یا سایر مواد را از کیسه های پلاستیکی پاک کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کیسه های پلاستیکی تمیز هستند و می توان آنها را به طور موثر بازیافت کرد.
  3. صاف کردن و برش دادن: کیسه های پلاستیکی را صاف کرده و به قطعات کوچکتر برش دهید تا نگهداری و حمل و نقل آنها آسان تر شود.
  4. از یک سطل جمع آوری استفاده کنید: از یک سطل یا ظرف مشخص شده برای نگهداری کیسه های پلاستیکی صاف و بریده شده استفاده کنید. قبل از اضافه کردن کیسه های پلاستیکی، مطمئن شوید که سطل تمیز و خشک است.
  5. بروید به محل تحویل: هنگامی که سطل جمع آوری پر شد، آن را به محل تحویل محلی ببرید، مانند یک فروشگاه مواد غذایی یا یک مرکز بازیافت محلی، که کیسه های پلاستیکی را برای بازیافت می پذیرد.
  6. مرتب‌سازی و پردازش: در محل تخلیه، کیسه‌های پلاستیکی با توجه به نوع و شرایطشان دسته‌بندی و پردازش می‌شوند. آنها ممکن است برای پردازش بیشتر به یک مرکز بازیافت ارسال شوند.
  7. تبدیل به محصولات جدید: کیسه های پلاستیکی بازیافتی به محصولات جدیدی مانند الوار پلاستیکی، نیمکت های پارک یا سایر موارد ساخته شده از پلاستیک بازیافتی تبدیل می شوند.

35 نکته برای بازیافت کیسه های پلاستیکی قدیمی:

    1. نوع پلاستیک را بررسی کنید: مطمئن شوید کیسه‌های پلاستیکی که جمع‌آوری می‌کنید از نوع صحیح پلاستیک (#1، #2، یا #4) ساخته شده‌اند که می‌تواند در منطقه شما بازیافت شود.
    2. هرگونه فلز یا فویل را بردارید: قبل از بازیافت، قطعات فلزی یا فویل را از کیسه های پلاستیکی جدا کنید.
    3. تمیز کردن و خشک کردن: مطمئن شوید که کیسه های پلاستیکی قبل از بازیافت تمیز و خشک هستند.
    4. صاف کردن و برش دادن: برای صرفه جویی در فضا و سهولت حمل و نقل، کیسه های پلاستیکی را صاف و به قطعات کوچکتر برش دهید.
    5. از یک سطل جمع آوری استفاده کنید: از یک سطل یا ظرف مشخص شده برای نگهداری کیسه های پلاستیکی صاف و بریده شده استفاده کنید.
    6. با مقامات محلی بررسی کنید: با مرجع مدیریت زباله محلی خود مشورت کنید تا ببینید آیا کیسه های پلاستیکی را برای بازیافت می پذیرند و چه نوع پلاستیکی را می پذیرند.
    7. آلوده نشوید: قبل از بازیافت کیسه های پلاستیکی مطمئن شوید که با باقی مانده مواد غذایی، کثیفی یا سایر مواد آلوده نشده باشند.
    8. آنها را خشک نگه دارید: کیسه های پلاستیکی را قبل از بازیافت خشک نگه دارید. رطوبت می‌تواند ارزش آنها را برای بازیافت کم کند.
    9. با مواد دیگر مخلوط نکنید: کیسه های پلاستیکی را هنگام بازیافت از سایر مواد، مانند کاغذ یا شیشه جدا نگه دارید.
    10. از مرکز بازیافت استفاده کنید: برای بازیافت کیسه های پلاستیکی از یک مرکز بازیافت مشخص یا محل تخلیه استفاده کنید.
    11. برنامه‌های جمع‌آوری ویژه را بررسی کنید: با جامعه محلی یا فروشگاه مواد غذایی خود بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه‌های جمع‌آوری خاصی برای کیسه‌های پلاستیکی دارند یا خیر.
    12. در برنامه بازیافت کیسه های پلاستیکی شرکت کنید: برای کمک به جمع آوری و بازیافت کیسه های پلاستیکی، در برنامه بازیافت کیسه های پلاستیکی، مانند برنامه “Bag It Back” شرکت کنید.
    13. از کیسه های قابل استفاده مجدد استفاده کنید: تا حد امکان از کیسه های قابل استفاده مجدد به جای کیسه های پلاستیکی استفاده کنید تا مقدار کیسه های پلاستیکی مورد نیاز برای بازیافت را کاهش دهید.
    14. از فروشگاه هایی خرید کنید که کیسه های پلاستیکی را می پذیرند: از فروشگاه هایی خرید کنید که کیسه های پلاستیکی را برای بازیافت می پذیرند تا بازیافت آنها آسان تر شود.
    15. به یک مدرسه یا موسسه خیریه محلی اهدا کنید: کیسه های پلاستیکی را به یک مدرسه یا موسسه خیریه محلی اهدا کنید که ممکن است بتواند از آنها برای پروژه های صنایع دستی یا اهداف دیگر استفاده کند.
    16. از سطل‌های بازیافت کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید: از سطل‌ها یا ظروف بازیافت کیسه‌های پلاستیکی برای جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی قبل از بردن آن‌ها به محل رها کردن آن‌ها استفاده کنید.
    17. پیشرفت خود را پیگیری کنید: تعداد کیسه‌های پلاستیکی را که جمع‌آوری و بازیافت می‌کنید پیگیری کنید تا پیشرفت خود را ببینید و به خودتان انگیزه دهید که به بازیافت ادامه دهید.
    18. به دیگران آموزش دهید: به دیگران در مورد اهمیت بازیافت کیسه های پلاستیکی و مزایای کاهش زباله های پلاستیکی آموزش دهید.
    19. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید: از رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی در مورد اهمیت بازیافت کیسه های پلاستیکی و تشویق دیگران به شرکت در برنامه های بازیافت کیسه های پلاستیکی استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

  1. شرکت در رویدادهای اجتماعی: شرکت در رویدادهای اجتماعی یا فعالیت هایی که بر بازیافت کیسه های پلاستیکی و کاهش زباله تمرکز دارند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...